Motocyklowe ozdoby vintage, czyli szparunki

Z pewnością sporo osób, a już z pewnością fani motocyklów kojarzą, czym są szparunki. Wyjątkowo powszechne okazywały się na pojazdach pochodzących z PRL jednak także i po dziś dzień można je efektywnie wykonać. Zazwyczaj malowane są na motocyklach nawiązujących w mniejszym lub większym stopniu do stylu vintage.

Czym są motocyklowe szparunki?

szparunki motocykloweJak zostało wcześniej wspomniane, wyjątkowo często można je spotkać na karoseriach maszyn pochodzących z lat, gdy w Polsce panował PRL. Szparunki to nic innego jak swego rodzaju cienkie paski, które najczęściej malowano ręcznie specjalnym pędzelkiem. Były, a także są stosowane wyłącznie jako element ozdobny nadający specyficzny vintage czy retro charakter motocykla. Można je wykonać na dwa sposoby, czyli tak jak zostało wspomniane – ręcznie lub od taśmy. Oczywiście drugi wariant z całą pewnością pozwoli na zdecydowanie dokładniejsze pokrycie karoserii pasem, nie martwiąc się o ewentualne drżenie dłoni, które może powodować krzywizny. By szparunki motocyklowe wykonane były ręcznie wymagane jest duże doświadczenie, a także precyzja od osoby wykonującej daną pracę. Tego typu elementy dodatkowo charakteryzują się specyficzną, nieco uwypukloną fakturą, która może okazać się niezwykle „klimatyczna” dla prawdziwych fanów stylu retro. Dla estetów zdecydowanie ciekawsze mogą okazać się szparunki wykonane z wykorzystaniem taśmy, a dla osób ceniących zbliżenie do oryginału – ręczne. 

Szparunki są charakterystycznymi pasami, które przywołują skojarzenia związane z motocyklami, których powszechność była wysoce popularna w czasach PRL. Są to swego rodzaju wąskie obramowania, które mogą być wykonane zarówno ręcznie, jak i z wykorzystaniem taśmy. Pierwsza opcja zdecydowanie bardziej nadaje się dla miłośników klasyki, a druga dla estetów.